شعار سال
جمعه 27 مهر 1403
  • 1401/09/29 - 12:34
  • - تعداد بازدید: 238
  • - تعداد بازدیدکننده: 237
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

آموزش و ارتقای مهارت روستاییان از عوامل اساسی و مهم در تقویت و پایداری توسعه روستایی است

آموزش و ارتقای مهارت روستاییان از عوامل اساسی و مهم در تقویت و پایداری توسعه روستایی است
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان توضیحاتی در خصوص ارائه آموزشهای مهارتی منجر به اشتغال به جامعه هدف روستایی دادندو گفت:ساکنان روستاها می توانند از طریق آموزش های مهارتی در جهت راه اندازی کسب و کار و مشاغل خانگی باهدف اشتغال زایی اقدام نمایند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان، وهب مختاران مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان به  برنامه هایی جهت توسعه آموزش های فنی و حرفه ای برای ایجاد شغل در مناطق روستایی و کمک به ایجاد فرصت شغلی جدید و احیاء مشاغل خانگی روستاییان با هدف اشتغال زایی اشاره نمود.
وی ادامه داد: مهارت آموزی زمینه ساز توسعه پایدار روستایی است و ارایه آموزش های مهارتی، کاربردی منتج به اشتغال در مناطق محروم روستایی، به کارگیری پتانسیل های منطقه ای، ترغیب و ایجاد انگیزش در روستاییان به منظور دستیابی به عملکرد تولید در جهت راه اندازی کسب و کار با هدف ایجاد اشتغالزایی پایدار را از مهمترین اقدامات مهم در روستاها است. ارتقای سطح مهارتی روستاییان می بایست به گونه ای باشد که آنها را به سوی بهینه سازی روش های تولیدی و بهره وری از امکانات موجود سوق دهد. اهداف آموزش های فنی وحرفه ای را دستیابی به اشتغال برای افراد فا قد مهارت ، تطبیق مهارت نیروی انسانی با مهار ت های جدید ناشی از تحولات فناوری و ارتقاء مهارت نیروی انسانی به منظور دستیابی به بهره وری بالاتر عنوان کرد.
وهب مختاران عنوان کرد:جامعه ای که نتواند مهارت ها و دانش مردم خود را توسعه دهد و از آن در اقتصاد به نحوی مؤثر استفاده کند، قادر نخواهد بود به اهداف اصلی توسعه دست یابد زیرا منابع انسانی مؤثر و کارآمد پایه و اساس ثروت ملت ها را تشکیل می دهند. آموزش وسیله دست یابی به مشاغل بهتر و پردرآمدتر است، بنابراین در رسیدن به توسعه پایدار نقش مهمی را ایفا می کند. راه های گوناگونی برای پیشرفت وجود دارد که هر کدام به نحوی بسیار حائز اهمیت می باشند. توسعه نظام روستایی همگام با کل نظام توسعه، یکی از رویکردهای غالب و راهبردی در جوامع در حال پیشرفت به شمار می آید. از سوی دیگر منابع انسانی مهمترین عامل در توسعه شناخته می شود و بر این اساس الزم است برنامه ریزی صحیح و اصولی برای ارتقاء توانمندی های بهره برداران بخش روستایی انجام گیرد.
ایشان در ادامه در خصوص عملکرد آموزشی به روستاییان به آموزش بیش از 2850 نفر درقالب 604206 نفر ساعت ، در بیش از 100 روستا و در حدود 180 دوره آموزشی اشاره کرد.

  • گروه خبری : اخبار اصلی
  • کد خبر : 94297
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب
گفتگو انلاین

سامانه ی گفتگوی آنلاین