شعار سال
یکشنبه 04 خرداد 1404

معرفی پرسنل اداره آموزش

نام رئیس و کارشناسان اداره آموزش ،پژوهش وبرنامه ریزی شرح وظایف و ماموریتها:
رئیس اداره آموزش ، پژوهش و برنامه ریزی:    آرش پیغمبری

1-برنامه ریزی و نظارت بر گروه های هدف

2-نظارت بر تدوین استانداردها

3-نظارت و برنامه ریزی در حوزه مربیان

4-تعامل با کارکنان

5-برنامه ریزی و نظارت در حوزه بهره وری و شاخصهای اختصاصی

6-برنامه ریزی جهت تحقق برنامه های سند ابلاغی سالانه از سوی سازمان و....

مهناز صباغیان

1- پیگیری کلیه امور مربوط به مربیان ( رتبه بندی ، کاربینی ) - حق التدریس

2- پیگیری رتبه بندی مراکز، مربیان و  بهره وری کارگاه های آموزشی

3- پیگیری وظایف محوله جدید که از سوی مسئول واحد به کارشناس واگذار می گردد.

زهرا اسفندیاری

1- پیگیری امور مربوط به گروه های هدف ساکنین مناطق روستایی و عشایر

2- بارگذاری سامانه سبا و سایر سامانه های آماری مرتبط با آموزش اینفوگراف ماهانه اداره کل

3- پیگیری توسعه تولید و فروش بدون کارخانه  و طرح کارافن

4- پیگیری رتبه بندی مراکز ( مربیان) دولتی و بهروری کارگاه های آموزشی

5- پیگیری وظایف محوله جدید که از سوی مسئول واحد به کارشناس واگذار می گردد.

فاطمه سرحدی

1- پیگیری امور مربوط به گروه های هدف کاهش آسیب های اجتماعی - معتادین بهبود یافته – کودکان کار و خیابانی- دانش آموزان- ساکنین سکونت های غیر رسمی- افراد دارای معلولیت و زنان سرپرست خانوار

2- پیگیری اجرای طرح همنوا

3- پیگیری اجرای قراردادهای مرتبط با گروه های هدف ویژه کارودانش و سکونتگاه های غیر رسمی

4- پیگیری وظایف محوله جدید که از سوی مسئول واحد به کارشناس واگذار می گردد.

سیده مریم باقری

1- پیگیری امور مربوط به گروه هدف دانشجویان و دانش آموختگان و فارغ التحصیلان دانشگاهی

2- پیگیری طرح ایجاد مراکز مهارتی پیشرفته و تکمیلی

3- پیگیری آموزشهای مهارتی در قالب اقتصاد رقومی ( دیجیتال)

4- پیگیری فرصت های سرمایه گذاری

5- پیگیری کنسرسیوم مهارتی و شورای مهارت استان

6- پایش عملکرد آموزش کارآفرینان

7- پیگیری وظایف محوله جدید که از سوی مسئول واحد به کارشناس واگذار می گردد.

مریم قیاسی

1- پیگیری امور مربوط به مشاوره و رهگیری اشتغال کارآموزان(تحلیل حرف ومشاغل بازار کار در هر شهرستان و تطابق آن با حرفه های مرکز و ارائه گزارش)

2- تجزیه وتحلیل رهگیری اشتغال جهت برنامه ریزی اموزشی در مراکز

3- پیگیری امور مربوط به سامانه رصد

4- بررسی وضعیت مشاوره مراکز و میزان مشارکت مربیان در مشاوره های تخصصی

5- پیگیری امور بهره وری اداره کل

6- اجرای طرح کارآفرینی مهارت بینیان

7- اجرای آموزش های کارآفرینی و مهرات های کسب و کار

8- پیگیری پردیس مهارت نوآوری و کارآفرینی

9- پیگیری وظایف محوله جدید که از سوی مسئول واحد به کارشناس واگذار می گردد.

هما ولایی

1- پیگیری امور مربوط به پژوهش و تهیه و تدوین استاندارهای آموزشی

2- تکمیل و فعال سازی بخش استانداردهای اسناد حرفه در سامانه زیر ساخت

3- پیگیری معادل سازی استانداردهای سند حرفه با استانداردهای رویکرد قدیم

4- پیگیری پردیس مهارت نوآوری و کارآفرینی

5- پیگیری وظایف محوله جدید که از سوی مسئول واحد به کارشناس واگذار می گردد.

ناصر یاریاری

1- پیگیری امور مربوط به گروه های هدف متقاضیان مهارت آموزی - زنان خانه دار- مشمولان بیمه بیکاری و مشاغل  خانگی

2- پیگیری رتبه بندی مراکز دولتی و بهروری کارگاه های آموزشی

3- پیگیری رتبه بندی مراکز و مربیان بخش دولتی

4- پیگیری تبصره 75 و توسعه تولید و فروش بدون کارخانه

5-درآمد از محل تعرفه آموزشی
6- سامانه حیات (کمیته امداد حضرت امام) و سامانه میزیتو و سامانه آمایش سرزمین
7-  پیگیری وظایف محوله جدید که از سوی مسئول واحد به کارشناس واگذار می گردد.

علی بیات

1- پیگیری امور مربوط به گروه هدف شاغلین بنگاه های اقتصادی و مهارت آموزی در محیط کار واقعی

2- نظارت الکترونیکی بر صدور و تمدید مجوز واحدهای پذیرنده

3- پیگیری  و نظارت  برفعالیت کارگاه های مشارکتی از طریق اجرای آموزش دوگانه

4- پیگیری طرح  فرصت های سرمایه گذاری

5- پیگیری طرح کنسرسیوم مهارتی

6- پایش اعتبارسنجی مراکز جوار کارگاهی

7- بازدید از مراکز جوار و ارائه گزارش

کامبیز همتی

1- پیگیری امور مربوط به گروه هدف زندانیان

2- پیگیری طرح واگذاری مراکز هیات امنایی

3- پیگیری وایجاد مراکز تخصصی و قطب های مهارتی

4- پیگیری رتبه بندی مراکز و مربیان بخش دولتی

5- پیگیری تفاهم نامه ها و قراردادهای بخش دولتی

6- پیگیری جلسات و برنامه های حوزه آموزش

7- پیگیری وظایف محوله جدید که از سوی مسئول واحد به کارشناس واگذار می گردد.

ماشالله زارعی

1- پیگیری امور مربوط به گروه هدف سربازان وظیفه

2- پیگیری طرح آمایش تجهیزات مواد مصرفی کارگاهی

3- پیگیری طرح مدیریت تجهیز ، تکمیل و ارتقاءکاگاه های ثابت

4- پیگیری وظایف محوله جدید که از سوی مسئول واحد به کارشناس واگذار می گردد.

 

 

 

 

  • 1402/01/06 - 09:05
  • - تعداد بازدید: 457
  • - تعداد بازدیدکننده: 454
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان:

اجرای طرح مهارت آموزی در محیط کار اشتغال را افزایش می دهد

 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان آموزش در محیط کار را مهم ترین ماموریت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور برشمرد و گفت: اجرای طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی اشتغال را افزایش می دهد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان،وهب مختاران ،مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان  بیان کرد: طبق آمارها ۸۰ درصد مهارت آموزان در کارگاه های آموزشی محیط کار واقعی پس از فراگیری مهارت صاحب شغل می‌شوند.

وی اظهار داشت: بیش از ۲ هزار نفر در قالب ۶۲۱ دوره آموزشی و در بیش از ۴۰۰ کارگاه فعال در بازار آموزش های لازم را در سال ۱۴۰۱ فرا گرفته اند.

به گفته وی تعداد کارآموزان آموزش دیده محیط کار هزار و ۱۸۷ نفر مرد و ۸۶۴ نفر زن است که در ۲۶۲ حرفه مختلف آموزش دیده اند.

مختاران با اشاره به اینکه طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی از سال ۹۶ اجرا شد گفت: این طرح در راستای انتقال مهارت و شایستگی ها از استاد کار به مهارت آموز همزمان به صورت تولیدی-آموزشی انجام می شود.

وی ادامه داد: طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کار به منظور تربیت و ارتقای مهارت های شغلی جوانان جویای کار ۱۵ ساله و بالاتر بدون مهارت یا کم مهارت که از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به اجرا درآمده نوید بخش مسیری منطقی و درست به سمت توانمندسازی جوانان برای اشتغال با سرعت بیشتری است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان، آشنایی با محیط کسب و کار، کسب تجربه، آماده سازی و ایجاد خودباوری در مهارت آموزی برای ورود به عرصه اشتغال و کارآفرینی، حفظ و پایداری مشاغل سنتی و بومی به خصوص در صنایع دستی را از اهداف این طرح عنوان کرد.

مختاران اظهار داشت: کمک به بنگاه های فعال به منظور شناسایی و جذب نیروی کار مستعد و توانمند، کاهش هزینه های جذب و بکارگیری نیروهای بدون مهارت، ایجاد اشتغال برای کارآموزان و استفاده از ظرفیت و توان آموزشی بنگاه های اقتصادی از دیگر اهداف این طرح است.

وی با بیان اینکه آموزش های مهارتی در استان متناسب با بازار کار ارائه می‌شود گفت: مهارت آموزی در محیط کار به دلیل ارتباط مستقیم با بازار کسب و کار از موثرترین نوع آموزش های مهارتی به شمار می آید.

مختاران تصریح کرد: آموزش های محیط واقعی کار تقارب تجربه و دانش است و موجب آشنایی کارآموزان با بازار کار و جذب نیروی کار آموزش دیده در بنگاه های اقتصادی می شود.

وی اظهار داشت: همه بنگاه های اقتصادی فعال در بخش های مختلف تولیدی، کشاورزی و صنعتی می توانند این طرح را پیاده کنند و از مزایای آن برخوردار شوند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همدان افزود: صنعت پوشاک به عنوان یکی از زمینه‌های اشتغال مولد زنان خود سرپرست یا سرپرست خانوار هم اکنون نیز از ظرفیت شغلی و رونق تولیدی مناسبی برخوردار است که در محیط واقعی کار مورد وثوق متقاضیان مهارت آموزی قرار گرفته است.

  • گروه خبری : اخبار اصلی,اخبار اداره آموزش
  • کد خبر : 97383
کلمات کلیدی
مهدی بهرامی
خبرنگار

مهدی بهرامی

تصاویر

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

سایر پیوندها
تنظیمات قالب
گفتگو انلاین

سامانه ی گفتگوی آنلاین